Fin









Dagens sång:
http://www.youtube.com/watch?v=55W3CXfqLIY&feature=related





Fin. Slut. The end.

   Det är jobbigt när saker tar slut. Kärlek, terminer, fester, vänksapsband.

   Just nu känns det som att alldeles för mycket tar slut. Jag slutar skolan om tre dagar. Klassen splittras. Årskursen plittras och jag kan inte fatta att jag inte ska återvända dit efter sommaren igen. Det är väldigt mycket att ta in.

   Minnen är förstås alltid kvar, men ibland önskar man bara att man kan få uppleva dem igen. Kanske ändra saker som man ångrar. Men nu när allt tar slut inser jag att inget kan bli ogjort.

   Men jag ångrar inte mycket. Alls.

   Det är ingen idé längre att gå runt och ångra saker, utan bara acceptera att dem hänt och försöka göra något ännu bättre av framtiden.

   Nu ska jag börja gymnasiet och börja i en helt ny klass. Helt ny lokaler. Helt nya lärare. Helt nya människor. En helt nu värld helt enkelt.


  Det kommer att bli extremt spännande. Och jag vet att jag kommer att träffa min gamla klass igen sen - det ser jag fram emot!


   Kärlek och värme till er,

Joe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0