Finally Home...In Paradise...



Hello Darlings!

   Nu är jag framme, och flygresan gick så bra att jag undrar om någon högre makt för första gången var riktigt barmhärtig mot min familj. Stopp blev från Stockholm till Newark, den kända stora flygplatsen utanför New York city, där vi tog en liten enkel lunch på Ruby's diner för att sedan bege oss på ett plan till Ft. Myers Airport.
Total flygtid var cirka 11-12 timmar plus en del mellantid på flygplatserna.

   Men nu är jag här...Jag kände den varma kustvärmen slå mot mitt ansikte när jag kånkade ut min väska genom flygplatsdörrarna och ut i mitt hemland. Vinden blåste i de kolossalt vackra palmnerna och överallt omkring mig stod en massa nykomna floridianer med hawaiiskjortor och säkert också en del "crackers", folk som fötts här.

   Först tog jag och familjen en liten sväng över till Barnes & Noble, som är en ökänd underbar bokhandel här som ser ut ungefär som ett gammalt Harvardbibliotek när man kliver in. Syrran satsade på stor inhandel av böcker medan jag låg lågt och väntade med inköpen (det råkar vara en "habit" för mig att inte köpa något den första kvällen!)
 
   Min pappa bjöd sedan min familj över till Bubba's Steakhouse, en redneckrestaurang där vägskyltar, sedlar, coola neonskyltar ocyh andra roliga föremål täcker väggarna, jordnöstskal är utspridda över hela golvet och musiker sitter och spelar dåsiga countrylåtar i bakgrunden. Jag serverades en steak med bakad sötpotatis och kanelsmör efter att ha fått en riktigt god sallad och cornbread till förrätt. Bubba's slår verkligen aldrig fel!

   Nu sitter jag här på morgonen i huset och kan inte låta bli att medan jag skriver slänga en blick då och då ut mot den vackra morgonsolen som reflekteras över vattenytan i poolen. Det var länge sen jag kände en sådan lycka inombords när det gäller så många saker. Sommarlovet har precis börjat och jag har så mycket möjligheter att göra precis vad jag vill. En månad framöver i paradiset!

   Men jag saknar er alla. Hoppas att ni har det jättebra! Jag postar lite bilder och lite mer uppdatering sen!


Lots of lover, Floridian warmth and hugs,

Joe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0