Out On Adventures And Parties...

Back again friends!
 
 
   Så nu har jag varit i Orlando.
 
   Första kvällen hade familjen bestämt att vi skulle äta på vår favoritrestaurang där som vi alltid har gjort vid varje Disneylandbesök: Buffé Sizzler.
Såklart blir man påmind om alla fina minnen på denna particular restaurang när man kör in på uppfarten och parkerar, för att sedan slänga en blick på skylten för restuarangen som kartlägger att man är framme (som för övrigt hade fått en ny logga).
Men när vi alla väl kommer in möts vi av en mindre trevligt upplevelse; Buffén har krympt. KRYMPT. Den är så himla liten att man skulle kunna "dölja den med sin sko framför". Salladsbaren är totalt död och maten som förr var så härlig bara att titta på från bordet var spårlöst försvunnen. Finito med andra ord.
 
   Alltså, en buffé med samma priser men säkert en fjärdedel så stor som förr.
Snopna lämnade familjen parkeringen den kvällen.
 
   Resten av semestern fortsatte först i ännu en besvikelse.
Magic Kingdom, den Disneypark som vi bestämde att vi skulle besöka först och sedan Universal dagen efter visade sig vara Disneyparken för små barn. Parken var så full att det knappt gick att gå någonstans och attraktionerna var inte speciellt tilltalande.
 
   Vi åt på en underbart trevligt restaurang ett par minuter från hotellet på kvällen däremot som verkligen satte en bra punkt på dagen - kinesiska MING GARDEN. Min syster Isabell och jag serverades härligt sushi och sedan en bra efterätt.
 
   Den andra dagen till ära bestämde familjen att istället för att åka till Universal skulle vi försöka ha en riktigt härlig Disneyupplevelse i Disneyparken som vi älskat i alla år - Animal Kingdom.
 
   Det slog definitivt inte fel! Fantastiska shower, härligt väder, god mat och massa spännande och roliga attraktioner. Dagen bjöd på en hel massa fina minnen som vi kommer att ha en lång tid framöver!
 
 
   Så nu är jag i alla fall tillbaka hemma i huset igen. Igår kväll hade vi ett midsommarparty med några av våra amerikanska och irländska vänner. Det var en mycket trevlig kväll med skratt, svenska sånger som ingen förstod (pause for reaction!) och en massa god mat och trevliga samtal.
 
Nu har jag vaknat morgonen efter och är lite trött men funderar på lite workouts och solande idag, beroende på vad Moder Natur bjuder på.
 
So long, love and warmth,
 
Joe
Här är jag då jag försöker dra upp svärdet ur stenen på Magic Kingdom xD
Photo by: Dag Öhrlund
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0