"Dream a little dream of me..."

http://www.youtube.com/watch?v=szCpCSliwaA
Morgonens melodi här ovanför...

   Nu på förmiddagen kom jag att tänka på drömmar. Trots att dem är visioner som innefattar det som vi vill göra eller se mer än något annat, så händer det ofta att många aldrig upplever dem.

   Så vad är det med drömmar? Vissa av oss är så pass säkra på att vi kommer att uppnå dem att vi ständigt pratar om dem med andra människor som om de vore något som är på väg att hända närsomhelst, medan andra kanske predikar febrilt om den i en dagbok gömd under sängen.

   Vissa av oss skäms för våra drömmar. Kanske är det på grund av att vi inte känner oss tillräckligt speciella eller talangfulla för att kunna göra det som vi gör i drömmen, som att sjunga på en enorm scen inför tusentals människor eller bara att kanske våga sjunga ett solo på skolavslutningen.

   Allting handlar egentligen om att kunna lita på sig själv. Jag har ett par drömmar om att jag vill flytta till New York och jobba som layoutare på en stor modetidning som till exempel VOGUE, för att sedan bli en stor skådespelerska på en amerikanska filmduken. 
 
   Men kommer jag verkligen kunna uppnå allt det där? Är jag tillräckligt duktig för att jobba för någon som Anne Wintour? (chefredaktör, VOGUE), eller har jag talangen som krävs för att bli tillräckligt emotionell i en James Cameron-regisserad film? Är det säkert att jag kan göra det där?

   Visst, det kan jag. Om jag litar på mig själv.

   Jag hör folk som ofta säger till mig att det bara är en på miljonen som lyckas bli fimstjärna i Hollywood eller skådis på Broadway, och när dem säger det har jag ofta lust att bara skrika ut till dem: "Jaha du, och den miljonte personen kommer antagligen att bli jag!"

   Vi måste vara ego för att lyckas kämpa för oss själva. Vi kanske bryr oss så mycket om alla andras behov och liv, att få allting att funka perfekt för någon annan, för att snart inse att vi totalt glömt bort oss själva. Det är alltid fint att hjälpa någon annan, men man måste tänka på att inte låta sig själv vara en i mängden i sitt eget liv. 


Så idag blir detta mitt lilla motto till alla er som jag bryr mig så mycket om:

Följ era drömmar. Följ din dröm. Försök att uppnå den, och om dröm A kanske inte blir till verklighet, så fortsätt att jobba på dröm B. Ge inte upp! Du kan bli extremt lyckligt förvånad över vad du kan åstadkomma bara genom att tro på dig själv.
 
Det tänker jag göra ;)

Kärlek och värme,

Joe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0