H.C Andersen: "Where words fail, music speaks..."

Musik. Musik. Musik.

Ibland undrar jag om musiken verkligen är det som styr oss. Gör oss till den vi är.

Den lyfter upp oss när vi är ledsna, leder oss till ställen som vi kanske aldrig annars i våra vildaste fantasier skulle nå, och alla problem försvinner bara ibland när man sätter sig ner med en gitarr eller lyssnar på en skiva.

Jag älskar musiken. Den känns precis som en familjemedlem för mig. Alltid där, närvarande och ständigt underhållande och älskvärd.
Varje gång jag hör en melodi kan jag relatera till den, föreställa mig något som pågår under tonernas gång. Dem berättar en historia som har miljontals versioner beroende på vem som lyssnar. Ibland är den så dominerande att den får oss att gråta, skratta, somna eller drömma bort.

Men olika musikstilar blir ofta kritiserade av olika människor. Kompositörer och artister blir nedklankade och folk mobbar varandra för vilka melodier som tilltalar dem.


Så idag blir min fina lilla uppmaning detta: Lyssna på ditt och njutm - och låt alla andra göra samma sak. Låt alla vara lyckliga från en melodi...<3

Kärlek och värme,

Joe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0