"Hey, have we met?"

Har du någonsin haft den där känslan av att vara så himla trött på allt gammalt runtomkring dig?

   Ständigt samma människor, konversationer, kläder eller böcker. Man anpassar sig efter det man är trygg med och kanske stannar vi bara kvar i samma gamla tråkiga mönster för att vi sitter för fast i smeten.
Ibland är vi bara allt för bekväma. Rädda för att prova nya saker. Jag tror att det kan vara för att vi är rädda för att inte hitta något bättre. 
 
   Så varför gör man det egentligen? Varför hittar vi inte några nya saker som kan gynna vår tid bättre?
 
   Vissa byter yrke, andra skaffar en ny hobby och vissa söker efter den nya och mer spännande kärleken eller vänskapen som förhoppningsvis finns att hitta. Egentligen kan det bara räcka med att prova en ny färg att måla huset med.
 
   Jag vet att jag borde bli så himla mycket mer modig. Prova nya människor istället för de gamla som jag inte kan ge något längre då de inte kan ge mig något. Prova att gå med i en Dramaklubb. Gå en skisskurs. Lära mig åka skateboard. Dessutom kan det definitivt vara nyttig för mig att träffa en massa nytt folk då jag vill börja om lite på nytt :)

   Ibland kan man bli överraskad när man inser att det finns en massa saker bakom hörnet som man aldrig trodde i sin vildaste fantasi att man skulle hålla på med, som man plötsligt tycker är fantastiskt roligt eller spännande!

   Så nu har jag bestämt mig. Jag ska försöka hitta en teatergrupp att börja i på hösten. Jag slösar bort alldeles för mycket tid på nonsens och att gå runt och tänka på saker som inte är värd min tid (jag har börjat bli lite mer "hälsosamt" ego alltså).

Jag tycker att du också ska göra det om du är precis som jag. Det är inte alltid så att det gamla och trygga kan vara dåligt, tvärtom! Ibland ´kan det vara det bästa man fått som man aldrig vill släppa taget om.

Men om du känner den där "cravingen" efter att söka nya vägar, så kan jag bara säga detta:

"Det skadar inte att ta en promenad."

Tänk på det och var modig, du kan bli härligt överraskad ;)

Kärlek och värme,


Joe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0