I'm so...MAD!"

Kvällens låt: Eyes on fire, Blue Foundation...
http://www.youtube.com/watch?v=afx-XRsTDUU


Hej alla kära vänner där ute.

Ikväll kom jag att tänka på ilska. Hur den ibland kan påverka oss så starkt att vi nästan tappar kontrollen över oss själva, inte riktigt kan undvika vissa handlingar när vreden bara tränger fram.

   Det är rätt obehagligt hur vissa människor/saker/texter och så vidare kan göra oss så arga att vi inte vet var vi ska ta vägen.

Vad gör du när du är arg?

   För mig brukar det hjälpa att kasta omkring lite saker, smälla i en dörr eller sparka på min garderob. Men ibland kan det krävas lite mer för vissa för att verkligen kommer över det som får dem att koka över okontrollerat. Det kan leda till farliga följder, som gör att andra kan komma till skada eller att man kan ställa till saker rejält genom ord eller skrift.

   Jag vet själv att det ibland kan vara svårt att behärska sig när "The rage" bara tränger fram i kroppen och man vill skrika ut allt, men tänk efter noga innan du öppnar munnen. Vem är det som står framför och tar emot allting? Är det verkligen dem personen som förtjänar att få det där kastat i ansiktet?

   Det finns inget värre än att få en utskällning som egentligen var tillägnad någon annan. Det är extremt irriterande och frustrerande, vilket kan leda till att man själv även blir arg.

   Men samtidigt är det inte heller bra att hålla vreden inne, eller hur? Jag kan vara duktig på det och det är inte så värst roligtnär bägaren till slut rinner över.

   Ilskan kommer och går dessutom när man håller igen. Det är som en tickande bomb, som blir matad varje gång man blir irriterad för ännu en grej, och när man inte klarar att hålla bomben inne längre förvandlas den till ett stirt och fruktansvärt attentat som kan gå ut över omgivningen, och det vill ju ingen ha, eller hur?

   Ikväll blir min lilla uppmaning detta: Om du är arg, Säg till! Det är inte bra att hålla det inne och att hålla konversatoner om sina känslor kan verkligen stärka ett förhållande till en/flera andra omkring dig. Säg samma sak till någon som du märker är på bristningsgränsen. Alla kommer att må bättre av det ;)

Kärlek och värme,

Joe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0